خودمونی

خودمونی

حرفهای دل
خودمونی

خودمونی

حرفهای دل

زمستون اینجا  به اوج خودش رسیده . فقط سکوت برف به گوش میرسه.

یه هفتس که خطم و عوض کردم و برای همیشه فراموشش کردم البته به یاری دوستام .

دوست داررم ببینم وضعیت زندگیش چطوریه ولی ترجیه میدم که دیگه پی اش نرم. و کاملا فراموشش کنم. امیدوارم زندگگیش رو به راه بشه و همون جوری بشه که لایقش هست .

خدایا شکرت که همه چی تموم شد .

  

نظرات 1 + ارسال نظر
علی سه‌شنبه 11 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 04:00 ب.ظ http://haftsine91.blogfa.com

The People vs. Larry Flynt (مردم علیه لری فلینت)- میلوش فورمن- آزادی بیان
فیلم با نمایش دوران کودکی لاری آغاز میشود.. از آن زمانیهایی که بهمراه برادر کوچکتر خود با یک گاری دستی در منطقه آپالاچی کنتاکی به درب خانه ها رفته و مشروب میفروشند و سپس جهشی به آینده و پیشرفتهای بیست سال بعد..

راه اندازی کافه ای در سینسیناتی با سود پائین. Flynt تصمیم میگیرد برای باشگاهش خبرنامه های اغوا کننده منتشر کند و امیدوار است تصاویر برهنه ی دختران جوان شاغل در پاتوقش بتواند مشتری های بیشتری جذب کرده و کاسبی اش را از رکود نجات دهد.

پس از زمان کوتاهی خبرنامه ها را توسعه داده و تبدیل به یک مجله ی س ک س ی کامل میکند اما فروش هنوز ضعیف است تا اینکه مبادرت به چاپ عکس برهنه ای از همسر اول جکی کندی میکند. پس از آغاز اولین جرقه های موفقیت٬ کارش به مرور بالا میگیرد تا جائیکه او را به دردسرهای زیادی گرفتار میکند..

از لاری فلینت در دادگاه شکایت می شود و لاری در دادگاه از خود دفاع می کند : او می گوید اگر اصلاحیه قانون اساسی حافظ من باشد ، شما همگی محفوظ خواهید بود چرا که من در بین شما بدترین هستم به لطف او آزادی بیان نقض نشدنی شد و در اصلاحیه لوح مرمرین قانون اساسی حک شد.

آزادی بیان مقوله ایست بسیار حساس و پیچیده اما سوالات مهمی وجود دارد که پاسخشان در ابهام است ؟ آیا آزادی بیان فقط در خدمت صالحان است یا افراد معمولی و حتی بدکار می توانند عقایدشان را ابراز کنند؟ چگونه می شود صالحان را از غیر صالحان تشخیص داد؟

آیا آزادی بیان فقط در خدمت افکار و رفتار خوب است یا افکار بد و کردار ناشایست را می توان بیان کرد ؟ چگونه می توان واقعا تشخیص داد کدام خوب است و کدام بد؟این مساله وقتی که درباره نوشتار ، عکس ، موسیقی ، فیلم و داستان بخواهیم قضاوت کنیم پیچیدگی خود را نشان می دهد ؟

چه بسا مسائلی که ما حق مسلم می دانیم و گذشت روزگار مشخص کرد که چندان هم بر حق نبودیم !چه سانسورهای زیادی که به نام اعمال قبیحه در کشورها صورت می گیرد و رنگ و بوی سیاسی دارد؟ یکی از مسائل تاریخی همان کروی بودن زمین بود که برای کلیسا مسلم بود وبه همین بهانه گالیله را سوزاندند . یا عقایدی مانند تثلیلت که کوچکترین مخالفتی را برنمی تافتند.

بنظر می رسد جامعه در تعریف آزادی باید به یک وحدت رویه برسد ، هم حقوق ملت تامین شود ، هم امکان رشد و دستیابی به ایده ها و افکار نو فراهم شود ، هم راه حلهای گرههای لاینحل پیدا شود و هم جامعه و اخلاق جامعه آسیب نبیند خصوصا کودکان که آینده سازان کشورند. با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد